ПРО РЕФОРМУВАННЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ОБГОВОРИЛИ ПІД ЧАС ОБЛАСНОГО СЕМІНАРУ-НАРАДИ
На базі Олександрівської школи відбувся обласний семінар-нарада за участю представників відділів освіти та керівництва опорних закладів десяти ОТГ Донеччини. Організаторами заходу виступила Донецька обласна державна адміністрація та кафедра управління і адмініструванняДонецького обласного інституту післядипломної освіти (ІППО).
У семінарі взяла участь в.о. директора департаменту освіти і науки ДонОДА Тетяна Сідашева. Вона акцентувала увагу на тому, що в ОТГ Донецької області є 19 шкіл, де кількість учнів не перевищує 50 дітей. «Про яку якість освіти в цих навчальних закладах ми можемо говорити, якщо середня наповнюваність класів не перевищує 5 дітей, а предмети викладають не завжди фахові спеціалісти», - наголосила керівниця департаменту. В Олександрівській громаді також є такі школи, а тому реформування освіти та виведення освітніх послуг на більш якісний рівень – нагальна потреба для громади.
Під час наради дійшли висновку про необхідність вироблення системи бюджетування для закладів освіти у громадах. Про фінансову автономію закладів освіти в сучасних умовах, а також можливість надання ними платних послуг, доповів старший викладач Донецького ІППО.
Інноваційним та цікавим моментом в обговоренні стало створення євроклубів у закладах освіти та різних форм їх методичного супроводу. Завдяки такій самоорганізації школярів, відкриваються нові можливості для їх самореалізації, неформальної освіти, участі в громадській діяльності.
Йшла мова і про те, що заклади освіти сьогодні мають залучати позабюджетні кошти для свого розвитку та реалізації проектів. Вітчизняний та світовий досвід доводить, що в цьому процесі успішно беруть участь не тільки дорослі, а й школярі. Для цього існують краудфандингові платформи для збору коштів. (Краутфандинг – це «фінансування громадою» — співпраця людей, які добровільно об'єднують свої гроші чи інші ресурси разом, як правило через інтернет, аби підтримати зусилля інших людей або організацій).
У підсумку заходу, освітяни громад Донецької області дійшли висновку, що конкурентоспроможність освіти сьогодні формує конкурентоспроможність кадрів у майбутньому. І підхід до організації роботи закладів освіти у громадах має бути кардинально новим та прогресивним для того, аби надавати якісні освітні послуги та виховувати конкурентоспроможного у майбутньому школяра.